اطلاع رسانی کیفی و بهینه به دانش آموزان و اولیای آنان

آموزشگاه غیر دولتی فرهنگ بانه

اطلاع رسانی کیفی و بهینه به دانش آموزان و اولیای آنان

مياساي از آموختن يك زمان ، به "دانش" ميفكن دل اندر گمان ( فردوسی )

بروز رفتارهای پرخاشگرانه، پیامد بازی‌های خشن رایانه ای ( کامپیوتری )

       محققان سنگاپوری دریافتند افرادی که بازی‌های کامپیوتری خشن انجام می‌دهند، احتمال بیشتری برای بروز رفتارهای پرخشونت برایشان وجود دارد. محققان با بررسی سه ساله بر روی سه هزار و ۳۴ کودک دبستانی ۱۱ ساله که سه چهارم آنها پسر بودند و بر اساس پاسخ کودکان به پرسشنامه‌های موجود در این تحقیق، دریافتند که بروز افکار و رفتارهای تهاجمی در بین کودکانی که به طور مکرر بازی‌های کامپیوتری انجام می‌دهند، بالا است. البته نتایج نشان می‌دهد که پاسخ‌های به دست آمده در بین دخترها و پسرها یکسان است و دخالت‌های والدین نیز تاثیری در تغییر این رفتارها ندارد.

      در این پاسخنامه، شش سوال در رابطه با رفتارهای پرخشونت طرح شده و برای هریک از جواب‌های داده شده نیز نمره گذاری خاصی در نظر گرفته شده بود؛ مثلا برای سوال “زمانی که شخصی مرا عصبانی یا تحریک کند، من با کتک زدن آن شخص، واکنش نشان می‌دهم.” امتیازهایی از یک تا چهار که شامل گزینه‌هایی از “کاملا مخالف” تا “کاملا موافق” می‌شد، در نظر گرفته شده بود.

       سه سوال نیز در رابطه با افکار خصومت آمیز عنوان شده بود؛ مثلا برای سوال “تصور کنید پسری ناسزایی را به پسر دیگری به نام جان بگوید، آیا اشکال دارد که جان آن پسر را کتک بزند؟” نیز نظیر سوال قبلی، جوابها شامل گزینه‌هایی از “کاملا درست” تا “کاملا اشتباه” امتیازگذاری شده بود.به گفته محققان هرچند بین بازی‌های خشن ویدئویی و بروز رفتارهای پرخاشگرانه رابطه وجود دارد، اما مؤید هیچ رابطه علت و معلولی نیست.این پژوهش در مجله انجمن پزشکی آمریکا تحت عنوان “JAMA Pediatrics” منتشر شده است.

      اولیاء محترم آیا زمان آن نرسیده تا در باره بازیهای خشن فرزندانمان اندکی بیاندیشیم / ناصر جعفری ، انجمن اولیا و مربیان دبستان غیر دولتی فرهنگ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *